سال آینده ۵۳۷هزار کشاورز درطرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند

سال آینده ۵۳۷هزار کشاورز درطرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر، امروز سه شنبه چهارم مهر ۱۴۰۲ مراسم آغاز سال زراعی جدید (۱۴۰۳_۱۴۰۲) و چهارمین سال اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها با حضور و سخنرانی وزیر جهاد کشاورزی و مسؤولان کشوری در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها از ۳ سال قبل تدوین و ابلاغ شد. سال نخست برای این امر ۱۶۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه بلاعوض تعیین و پرداخت شد. این عدد سال دوم به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و در سال سوم ۴۵۰ میلیارد تومان تعیین و هنگام پرداخت این عدد به ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

هاشمی افزود: این مبلغ به عنوان کمک هزینه و پشتیبانی از طرح بوده که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: ۴۲۰ هزار کشاورز در ابتدای طرح شرکت داشتند که این عدد سال آینده به ۵۳۷ هزار نفر می‌رسد. به این ترتیب تنوع کشت نیز محقق می‌شود.

سیدهاشمی با اشاره به تأمین منابع مالی برای بخش مکانیزاسیون این طرح ادامه داد: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان با سود ۴ درصد برای خرید ۶ هزار دستگاه در اختیار کشاورزان قرار گرفت که بر امسال این عدد به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در پایان سخنان خود بیان کرد: پشتیبانی علمی و آموزشی از این پروژه ضرورت بعدی است که با ارسال مروجان باید محقق شود و در نهایت افزایش راندمان هدف اصلی طرح است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12811

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: