عملیات اجرایی پتروشیمی سیگلو آغاز شد

عملیات اجرایی پتروشیمی سیگلو آغاز شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس، عملیات اجرایی احداث مجتمع پتروشیمی سیگلو صبح امروز (جمعه، ۲۱ مهرماه) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مسئولان استانی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جریان سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان فارس آغاز شد.

این طرح شامل تولید متیل‌آمین‌ها و مشتقات آن (م. س. پ) برای نخستین‌بار در کشور است که با سرمایه‌گذاری‌ ۲۲۷ میلیون یورو در مساحت ۱۰ هکتار ساخته می‌شود.

براساس این گزارش، مدت زمان اجرای پروژه چهار سال است که با تکمیل آن برای ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۵۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

این طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری سیگلو به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش متانول با ۲۷۷ میلیون یورو سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد احداث می‌شود که تاکنون حدود ۵۴ میلیون یورو از تجهیزات مورد نیاز خریداری شده است.

مجتمع پتروشیمی سیگلو پس از تکمیل و بهره‌برداری سالانه ۴۶ هزار تن متیل‌آمین(MA)، دی‌متیل‌آمین (DMA) و تری‌متیل‌آمین (TMA)، ۲۴ هزار تن دی‌متیل‌فرم‌آمید(DMF)، دی‌متیل‌آمینواتانول (DMAE) و کولین‌کلراید (Choline Chloride) و ۲۴ هزار تن آمین‌ سنگین‌ (Higher Amines) تولید خواهد کرد.

تولید سالانه ۵ میلیون تن انواع محصول پتروشیمی در افق نهایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نظر گرفته شده که به همین منظور ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این منطقه برای احداث واحدهای پتروشیمی اختصاص یافته است.

شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی و ضرورت ایجاد چرخه تولید صنایع پایین‌دست، منطقه ویژه اقتصادی لامرد را بر آن داشت تا در شرایط موجود، تغییر راهبرد توسعه صنعت پتروشیمی از توسعه صنایع پتروشیمی بالادستی به سوی توسعه صنایع پایین‌دستی با هدف تکمیل زنجیره تولید و ارزش در کشور مد نظر قرار دهد.

نزدیکی به بنادر تخصصی پارس عسلویه و پارسیان در استان هرمزگان و مجتمع‌های پتروشیمی در عسلویه از جمله مزیت‌های ارزشمند منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد از مجموعه‌های زیر پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جنوب استان فارس و همجوار با دو استان هرمزگان و بوشهر (عسلویه) است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13647

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: