مصرف گاز کشور رکورد زد/ صرفه‌جویی کنید

مصرف گاز کشور رکورد زد/ صرفه‌جویی کنید

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا، غلامرضا کوشکی رئیس مرکز راهبری گاز کشور امروز (سه‌شنبه، هشتم اسفندماه) در گفت‌وگویی تلویزیونی توضیح داد: حجم مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در ۲۴ ساعت گذشته (دوشنبه، هفتم اسفندماه) به ۶۶۵ میلیون مترمکعب رسید و رکورد مصرف امسال ثبت شد.

وی افزود:سابقه نداشته رکورد مصرف گاز طبیعی در سال، اسفندماه ثبت شود و پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده با توجه به تداوم سرما حجم مصرف روزانه به ۶۸۰ میلیون مترمکعب هم برسد.

رئیس مرکز راهبری گاز کشور تصریح کرد: اکنون شبکه گاز بعضی شهرها در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و خراسان رضوی و خراسان شمالی و خراسان جنوبی شرایط بحرانی دارند و نیاز به صرفه‌جویی و دقت لازم است و درخواست می‌کنیم پویش هر خانه یک اتاق گرم اجرا شود.

کوشکی گفت: هموطنان زمانی که از منزل خارج می‌شوند سیستم‌های گرمایشی را خاموش کنند تا بتوان با مدیریت مصرف این روزها را بدون مشکل سپری کنیم.

به گفته وی، بیشترین مصرف گاز به ترتیب متعلق به استانهای تهران، اصفهان و خراسان رضوی است.

براساس این گزارش، جواد اوجی، وزیر نفت نیز با اشاره به پایداری توده هوای سرد حاکم بر کشور در روزهای آینده، امکان افت فشار گاز در استان‌های نیمه شمالی را محتمل دانست و گفت: از عموم هموطنان درخواست می‌کنم با مصرف بهینه و خاموش کردن یک بخاری یا گرم کردن حداقل فضا در محیط کار و منازل، دیگر هموطنان خود به‌ویژه در استان‌های شمال غرب، شمال و شمال شرق را یاری کنند.

شرکت ملی گاز ایران نیز صبح امروز با انتشار اطلاعیه‌ای از همه مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در سراسر کشور تقاضا کرد با رعایت دمای رفاه از ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، استفاده از لباس‌های مناسب فصل سرما، تنظیم درجه حرارت سیستم‌های گرمایشی بر اساس دمای رفاه و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌ها و اماکن غیرضروری، در مصرف گاز حداکثر صرفه‌جویی کنند تا امکان بهره‌مندی از این نعمت خدادادی برای همه هموطنان در اقصی نقاط کشور فراهم شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=19264

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: