گرانی گوشت در آمریکا و اجبار به واردات از کشورهای دیگر پس از ۲۵ سال

گرانی گوشت در آمریکا و اجبار به واردات از کشورهای دیگر پس از ۲۵ سال

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، گرانی گوشت در آمریکا باعث شده است که شرکت‌های بزرگ در این کشور مجبور شوند از کشورهای دیگر مانند پاراگوئه پس از ۲۵ سال گوشت وارد کنند.

بر اساس این گزارش، کاهش تولید گله‌های دام در آمریکا به کمترین میزان از سال ۱۹۷۰ تاکنون رسیده است. خشکسالی مهم‌ترین دلیل بر کاهش تولید دام در این کشور بوده که باعث شده قیمت گوشت سرسام‌آور بالا رود.

از سوی دیگر کشورهای بزرگی مانند چین، مصر و ژاپن به دلیل بالا رفتن قیمت گوشت در این کشور واردات خود از آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قطع کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویتز، شرکت‌های معتبری مانند تایسون امسال در صادرات موفقیتی نداشته و بر اساس گزارش تحلیل‌گران، این شرکت‌ از ابتدای سال کمترین حاشیه سود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و مجبور شده تعداد کارمندان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به حداقل برساند. همچنین شرکت تایسون که یک شرکت چند ملیتی بوده و در حوزه مواد غذایی فعالیت دارد، کارخانه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فلوریدا و کارولینای جنوبی تعطیل می‌کند.

وزارت کشاورزی آمریکا هم گزارش داده است که امسال این کشور مجبور خواهد شد جایگاه دوم صادرات گوشت در جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با جایگاه چهارم عوض کند و پس از برزیل، قرار خواهد گرفت.

همچنین وزارت کشاورزی آمریکا گزارش داده است که میزان واردات این کشور در سال ۲۰۲۳ و نیز ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت به‌طوری‌که مجبور می‌شود پس از ۲۵ سال از کشورهایی مانند پاراگوئه واردات انجام دهد.

گزارشات حاکی است که دامداران هنوز نتوانسته‌اند کاهش تولیدات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازسازی کنند و در تامین علوفه مستأصل مانده‌اند، به‌طوری‌که آنها مجبور هستند برای بار چندمین بار از مراتع پَس‌چرا برای تعلیف دام استفاده کنند و همین مسئله باعث کاهش تولید گوشت می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14953

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: