۴ درصد از درآمد ناخالص‌ ملی کشورها هزینه حوادت شغلی می‌شود

در نخستین همایش ملی چشم انداز "ایمنی و بهداشت شغلی" عنوان شد؛

۴ درصد از درآمد ناخالص‌ ملی کشورها هزینه حوادت شغلی می‌شود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر، امروز شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ نخستین همایش ملی چشم انداز “ایمنی و بهداشت شغلی” با محوریت مقاوله نامه ۱۵۵ سازمان بین المللی کار با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد. بر اساس آمار بین المللی هر ۷ ثانیه یک نفر به دلیل بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهد. به این ترتیب مرگ ناشی از بیماری‌های شغلی ۶ برابر فوت ناشی از حوادث کاری است. سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش گفت: سازمان بین المللی کار گزارش کرده حدود ۴ درصد درآمد ناخالص ملی بابت خسارت بیماری‌های شغلی و حوادث ناشی از کار هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه این عدد، رقم قابل توجهی است، افزود: این بزرگی عدد به دلیل رقم مالی نیست بلکه عدد قابل توجه خسارت‌هایی است که جامعه انسانی را تهدید می‌کند. اتفاقات ناگواری که برای انسان و کارگران سخت کوش به جامعه انسانی وارد می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حوادث ناشی از کار اثرات زیان باری به طور مستقیم برای بازماندگان و خانواده افراد به همراه دارد. این آمار آزاردهنده است.

مرتضوی با اشاره به جوانان حادثه دیده و از کارافتاده عنوان کرد: سال‌ها خانواده و پدر و مادر باید فرزند خود را همچون مجسمه‌ای نظاره گر باشند که قدرت کار و انجام امور خود را ندارد.

این مقام عالی کار با تأکید بر اینکه آثار حوادث بر جامعه و اقتصاد بسیار است، اطهار کرد: به طور قطع اثرات جسمی و روحی و خسارت معنوی آن قابل جبران نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: ما باید با تدوین قوانین، اجرا و نظارت بر حسن اجرا از رخ دادن حوادٍث پیشگیری کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13019

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: