قرارداد ساخت یک فروند کشتی میان ایران و روسیه امضا شد

سرکنسول ایران در روسیه:

قرارداد ساخت یک فروند کشتی میان ایران و روسیه امضا شد

در راستای تفکر توسعه‌ای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نوسازی ناوگان، قرارداد ساخت یک فروند کشتی به سفارش بندر ایرانی- روسی سالیانکا با روسیه به امضا رسید.

به گزارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، «مهدی آکوچکیان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه در مراسم امضای قرارداد ساخت یک فروند کشتی توسط روسیه که به سفارش بندر ایرانی- روسی سالیانکا انجام شد، با قدردانی از نگاه توسعه‌ای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مسوولان بندر سالیانکا درباره تقویت شبکه حمل و نقل دریای خزر، اظهار داشت: در ماه‌های گذشته شاهد تلاش روزانه نهادهای ذی‌ربط ایرانی و روس برای ارتقای سطح فعالیت‌های تجاری و افزایش همکاری‌های اقتصادی هستیم.

سرکنسول ایران در آستراخان روسیه بر اهمیت وجود زنجیره ارزش کامل در جهان کنونی تأکید کرد و افزود: بندر سالیانکا همزمان با نگاه توسعه‌ای به روابط میان ایران و روسیه، با خرید کشتی به این مهم پرداخته و با تکمیل چرخه حمل بندری، تأثیر مثبتی بر کاهش قیمت نهایی کالاهای صادراتی ایران و روسیه و در پی آن افزایش سطح کیفی زندگی مردم دو کشور خواهد داشت.

وی از امضای قرارداد ساخت کشتی میان ایران و روسیه به عنوان گام بزرگی در راستای توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی یاد کرد و با اشاره به قابلیت‌های حمل انواع بار توسط این نوع کشتی‌ها، ابراز امیدواری کرد: با عقد قرارداد و خرید کشتی‌های بیشتر نیاز کشتیرانی در خزر تأمین شود.

آکوچکیان به اجرایی شدن ارسال کالا در چارچوب کریدور شمال- جنوب توسط بندر سالیانکا اشاره و اظهار داشت: در راستای توسعه این کریدور بسیار مهم و حیاتی به تأمین کشتی‌های بیشتر و تقویت زیرساخت‌های خدمات بندری نیاز است.

وی از آمادگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان برای حمایت از فعالیت‌های توسعه‌ای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری مقامات استان آستراخان کار انتقال مالکیت زمین‌های اطراف بندر سالیانکا برای توسعه پسکرانه آن هر چه سریع‌تر انجام پذیرد.

در این مراسم «محمدرضا مدرس خیابانی» نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که به صورت برخط در این مراسم حضور داشت، با ابراز خرسندی از توسعه روابط تجاری ایران با روسیه، گفت: توسعه این گونه فعالیت‌ها همچون خرید کشتی می‌تواند در حوزه‌های تجاری و حمل بار میان ایران و روسیه مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به امضای قراردادهای بین مقام‌های کشتی سازی روسیه و بندر سالیانکا، افزود: امیدوارم بر اساس مفاد این قرارداد و در موعد مقرر شناور تحویل شود و بتوان قرارداد ساخت شناورهای دیگری را نیز با سازندگان به سرانجام رساند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح‌کرد: با همت شرکت کشتیرانی دریای خزر توسعه روابط بین استان‌های جنوبی روسیه از و بنادری که در منطقه آستراخان هستند انجام شده که امید می‌رود با کمک سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، پسکرانه‌های بندر نیز هرچه سریع‌تر توسعه پیدا کند تا سرعت تخلیه و بارگیری افزایش یابد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9992

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: