گوشی‎های تازه نفس آنر بهتر هستند یا شیائومی؟ + لیست قیمت گوشی های آنر

گوشی‎های تازه نفس آنر بهتر هستند یا شیائومی؟ + لیست قیمت گوشی های آنر

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از اقتصاد آنلاین ؛بدون شک بخش زیادی از کاربرانی که قصد خرید یک گوشی میان رده با مشخصات فنی عالی و قیمت مناسب را دارند به دنبال بررسی محصولات دو غول فناوری چینی یعنی شیائومی و آنر می‌ روند. در عین حال این دو برند گوشی‌ های قدرتمندی را نیز برای کاربران روانه بازار می‌ کنند. اگر چه همه ما برند آنر را یک زیر مجموعه از هواوی می‌ دانیم ولی باید بدانید که در چند سال اخیر این برند کاملا مستقل عمل کرده و با یک خط مشی جدید فعالیت خود را انجام می‌ دهد.

اگر بخواهیم به مقایسه گوشی ‌های آنر و شیائومی بپردازیم باید از جنبه‌ های مختلف این بررسی را انجام دهیم. با ما همراه باشید تا به بررسی و مقایسه گوشی موبایل آنر و شیائومی بپردازیم.

معرفی برند آنر

در سال ۲۰۱۳ هواوی تصمیم گرفت که دسته ای از محصولات خود را تحت عنوان آنر به صورت مستقل در دسترس کاربران بگذارد. این برند در زمینه تولید وسایل هوشمند می‌ تواند حرف‌ های زیادی برای گفتن داشته باشد. نخستین گوشی که با عنوان آنر روانه بازار شد، در سال ۲۰۱۴ توانست نگاه‌ ها را به خود جلب کند. این گوشی تحت عنوان Honor ۳c در همان روزهای نخست عرضه در سطح بین المللی، عملکردی شگفت انگیز در زمینه فروش داشت.

جالب است بدانید که تنها دو سال بعد از اینکه هانر گوشی Honor ۳C را رونمایی کرد در ۷۴ کشور مختلف به فروش رسانده شد. در طی سال‌ های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ این برند تصمیم گرفت که برای نخستین بار گوشی‌ های پرچمدار را در اختیار کاربران بگذارد. گوشی‌ های Honor ۶ و Honor ۷ با طراحی شگفت انگیز و مشخصات فنی ایده‌ آل از جمله بهترین محصولاتی به شمار می‌ رفتند که در طی آن سال‌ ها به بازار عرضه شد.

این روزها آنر فعالیت عمده خود را در زمینه تولید گوشی‌ های هوشمند انجام می‌ دهد. تمرکز این شرکت بر بکارگیری فناوری‌ های نوین بوده و سیاست‌ های کلی هواوی را نیز تغییر داده است. دیگر نگاه‌ ها به هواوی مانند گذشته نبوده و کاربران محصولات این برند را ارزان قیمت و بی‌ کیفیت نمی‌ دانند. اگر بخواهیم مهمترین مزیت گوشی‌ آنر در مقایسه با محصولات برندهای دیگر را نام ببریم باید به قیمت اقتصادی آن ها اشاره کنیم. در واقع هر سلیقه‌ ای که داشته باشید گوشی‌ های این برند با توجه به بودجه‌ ای که در اختیار دارید آن را پوشش می‌ دهد.

نکته جالب دیگر این است که گوشی‌ های آنر تحت تحریم نرم‌ افزاری قرار ندارند. پس از آنکه شرکت هواوی مورد تحریم قرار گرفت به میزان قابل توجهی فروش محصولات این برند کاهش یافت. با این حال هم اکنون گوشی‌ های هوشمند آنر پشتیبانی کاملی از خدمات گوگل ارائه می‌ دهند.

اینکه گوشی آنر بهتر است یا شیائومی را تنها با مقایسه دقیق محصولات این برند از جنبه‌ های مختلف متوجه خواهیم شد. در بحث بازاریابی، برند آنر نسبت به رقیب خود یعنی شیائومی مقداری متفاوت عمل کرده است. جالب است بدانید برند آنر به مانند شرکت مادر یعنی هواوی تلاش کرده که از سیستم بازاریابی سنتی بهره ببرد.

این شرکت برای تبلیغ محصولات خود و در رویدادهای بزرگ از سلبریتی‌ ها استفاده می‌ کند. تبلیغات آنر را می‌ توان یک نمونه بارز از بازاریابی سنتی در نظر گرفت. در طرف مقابل شیائومی برای بازاریابی و تبلیغات، شیوه ای کاملا برعکس را در نظر گرفته است. تمرکز اصلی این برند بر روی کانال‌ های اینترنتی گذاشته شده و این شیوه را برای بازاریابی خود به عنوان راهکاری موفقیت آمیز می‌ داند. به ندرت پیش آمده است که شیائومی از کمپین‌ های تبلیغاتی سنتی استفاده نماید.

مقایسه قیمت گوشی‌ های آنر و شیائومی

در مقایسه گوشی‌ های آنر و شیائومی یکی از مهمترین مباحث، قیمت محصولات است. بد نیست بدانید که هر دو شرکت در این زمینه عملکردی موفقیت آمیز داشته‌ اند. هم آنر و هم شیائومی گوشی‌ های مناسب و با کیفیتی را در بازه های قیمتی مختلف در دسترس کاربران قرار می‌ دهند.

با وجود اینکه شرکت آنر در ابتدای فعالیت خود قصد داشت به سراغ رونمایی از گوشی‌ های پرچمدار برود ولی با گذشت زمان روند حرکتی خود را تغییر داد. هم اکنون گوشی‌ های آنر در دسته گوشی‌ های میان رده، مشخصات فنی ایده‌ آل و قیمت مناسبی دارند. این برند اخیرا گوشی Honor X۹a را در سال ۲۰۲۳ معرفی کرده که با طراحی جذاب و مشخصات عالی در دسترس قرار گرفته است. قیمت گوشی‌ های آنر را می‌ توان بسیار مناسب دانست.

در طرف مقابل شیائومی نیز از همان بدو ورود به بازار فروش گوشی‌ های هوشمند سیاست خود را مشخص نمود و به دنبال آن رفت که گوشی‌ هایی با قدرت عالی و قیمت اقتصادی در اختیار کاربران بگذارد. این شرکت فعالیت بی‌ نظیری در زمینه تولید گوشی‌ های میان رده و اقتصادی انجام داده است.

در عین حال گوشی‌ های پرچمدار ارائه شده توسط شیائومی نیز توان رقابت با محصولات برندهای دیگر را داشته و با مشخصات بی‌ نظیر و قیمت به مراتب بهتر در دسترس کاربران قرار می‌ گیرند. به طور مثال گوشی موبایل شیائومی ۱۲T PRO یک پرچمدار از محصولات این برند است که با سخت‌ افزاری قدرتمند، دوربینی با کیفیت و باتری توانمند روانه بازار شده است. در حالت کلی مقایسه قیمت گوشی‌ های آنر و شیائومی نشان می‌ دهد که در این زمینه هر دو محصول عملکردی قابل قبول داشته و نسبت به اپل و همچنین سامسونگ گزینه‌ های بهتر و اقتصادی‌ تر هستند.

مقایسه آنر و شیائومی از لحاظ سخت‌ افزاری

مقایسه سخت افزاری گوشی‌ های آنر و شیائومی نیز به ما اطلاعات جالبی خواهد داد. همانگونه که می‌ دانید شیائومی چند سالی است که فعالیت خود را در زمینه فروش گوشی‌ های هوشمند انجام می‌ دهد. به همین علت این برند خود را موظف می‌ داند تا برای رسیدن به خواسته‌ های خود گوشی‌ هایی با قدرت سخت‌ افزاری بالا روانه بازار کند. در طرف مقابل آنر نیز این شرایط را درک کرده و با توجه به کار سختی که پیش رو دارد، از سخت‌ افزارهایی توانمند بر روی گوشی‌ های میان رده خود استفاده کرده است.

برای مقایسه گوشی‌ های آنر و شیائومی از نظر سخت‌ افزاری باید دو گوشی هم رده را در نظر بگیریم. به عنوان مثال جدیدترین گوشی که توسط آنر ارائه شده تحت عنوان Honor X۹a یکی از بهترین میان رده‌ های موجود در بازار شناخته می‌ شود. آنر برای تولید این گوشی خود به سراغ شرکت کوالکام رفته و تراشه Snapdragon ۶۹۵ ۵G را برای آن انتخاب کرده است.

علاوه بر این آنر از یک پنل امولد کمک گرفته و با یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی خود را در دسترس کاربران می‌ گذارد. از نظر کیفیت دوربین نیز این میان رده در حد خود عملکردی مناسب دارد. اگر بخواهیم یک رقیب برای این میان رده در نظر بگیریم، به سراغ گوشی Redmi Note ۱۱ Pro Plus خواهیم رفت.

یک میان رده ایده آل از شرکت شیائومی که با مشخصات فنی عالی و قیمت مناسب می‌ تواند در بین گوشی‌ های میان رده یک گزینه کامل عنوان شود. شیائومی این محصول خود را با نمایشگر SUPER AMOLED و با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در دسترس کاربران قرار داده است. برای سخت‌ افزار این گوشی شیائومی به سراغ شرکت مدیاتک رفته و تراشه دیمنسیتی ۹۲۰ را ترجیح داده به کار گیرد. یک دوربین بی‌ نظیر را بر روی این گوشی میان رده شاهد هستیم. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی Redmi Note ۱۱ Pro Plus تصاویری با کیفیت فوق العاده ثبت می‌ کند.

در این میان گوشی شیائومی ۱۲ Lite می‌ تواند یک میان رده در حد محصول ارائه شده توسط آنر باشد. اگر بخواهیم مقایسه سخت‌ افزاری گوشی‌ های آنر و شیائومی را انجام دهیم، متوجه خواهیم شد که هر دو برند توانسته‌ اند نمره قبولی به درس آورند. این دو شرکت محبوب را با عنوان برندهایی ارزان قیمت و توانمند می‌ شناسیم. فراموش نکنید که هواوی این خط تولید را راه‌ اندازی کرد تا محصولات اختصاصی خود را با قیمت بیشتر و امکانات شگفت انگیز به عنوان گوشی‌ های پرچم‌ دار در دسترس کاربران بگذارد.

مقایسه آنر و شیائومی از نظر نرم‌ افزاری

بدون تردید شباهت زیاد گوشی‌ های آنر و شیائومی از نظر قدرت سخت افزاری و کیفیت دوربین کار را برای انتخاب برند بهتر سخت می‌ کند. به همین علت باید به سراغ بخش‌ های دیگر برویم. مقایسه نرم‌ افزاری گوشی‌ های آنر و شیائومی ممکن است در تعیین برنده این رقابت به ما کمک نماید.

از نظر سیستم عامل هر دو برند محصولات خود را تحت عنوان پلتفرم اندروید روانه بازار می‌ کنند. دو غول فناوری چینی گوشی‌ های خود را بر پایه اندروید و با رابط کاربری اختصاصی در دسترس کاربران قرار می‌ دهند. با وجود اینکه هسته اصلی نرم‌ افزار گوشی‌ های آنر و شیائومی، اندروید بوده ولی به واسطه تغییراتی که رابط کاربری می‌ تواند ایجاد نماید می‌ توان برنده نرم‌ افزاری را تعیین نمود.

شیائومی برای گوشی‌ های خود به سراغ رابط کاربری MIUI رفته است. این رابط کاربری جذابیت‌ های خاص خود را به همراه دارد. یکی از ویژگی‌ های این رابط کاربری امکان دسترسی به خدمات گوگل به شمار می‌ رود. امکانات شخصی سازی متنوع و رابط کاربری جذاب گوشی‌ های شیائومی برای کاربران جالب هستند.

در طرف مقابل گوشی‌ های آنر با رابط کاربری Magic Ui روانه بازار می‌ شوند. این رابط کاربری شباهت زیادی به رابط کاربری گوشی‌ های هواوی داشته و از امکانات شخصی سازی قابل توجهی نیز کاربران را بهره‌ مند می‌ کند. خبر خوش برای علاقه‌ مندان به گوشی‌ های آنر پشتیبانی این محصولات از سرویس خدمات گوگل به شمار می‌ رود. پس از آنکه ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفت که محصولات شرکت هواوی را تحریم کند، به یکباره محصولات این برند با ریزش خریدار مواجه شدند. در عین حال این تحریم‌ ها هیچ اثری بر روی گوشی‌ های آنر نگذاشته است. هم اکنون کاربران می‌ توانند از تمامی خدمات گوگل بر روی گوشی‌ های آنر استفاده کنند.

در حالت کلی می‌ توان بیان کرد که سخت‌ افزار و نرم‌ افزار گوشی‌ های شیائومی و آنر شباهت‌ های زیادی به هم دارند. رابط کاربری آن ها هر کدام دارای ویژگی‌ های خاص هستند. با توجه به پشتیبانی گوشی‌ های آنر از خدمات گوگل می‌ توان بیان کرد که در این بین نسبت به شرکت مادر یعنی هواوی نیز عملکرد بهتری دارد.

واقعیت امر این است که شیائومی در چند سال اخیر نشان داده است که برای رشد بیشتر، پتانسیل به مراتب بهتری نسبت به آنر دارد. هر چند که آنر بر روی کاغذ همچنان شانس زیادی برای خود قائل است ولی فعالیت گسترده شیائومی موجب شده است که در این چند سال اخیر نام خود را بر سر زبان‌ ها بیندازد. هر دو برند گوشی‌ های میان‌ رده با مشخصات فنی مناسب را روانه بازار می‌ کنند. به عنوان مثال در بازار خرید و فروش گوشی‌ های هوشمند می‌ توان محصولات متنوعی از شیائومی را مشاهده کرد که تقاضای بالایی برای خرید دارند.

وشی‌ های سری پوکو شیائومی مانند گوشی موبایل Poco X۵ Pro و Poco F۴ با امکانات عالی و قیمت اقتصادی می‌ توانند انتخابی ایده‌ آل برای کاربران به شمار روند. علاوه بر این گوشی‌ های ارزان قیمت شیائومی مانند Redmi ۹A و Redmi A۲ plus نیز انتخابی مناسب برای کاربران هستند. در واقع شیائومی تمام نیازهای کاربران را با هر میزان بودجه‌ ای پاسخ می‌ دهد. اگر قصد خرید گوشی میان رده توانمند با سخت افزار قدرتمند، صفحه نمایش با کیفیت و سنسورهای شگفت انگیز دارید، می‌ توانید از محصولات متنوع ارائه شده توسط شیائومی دیدن کنید. در طرف مقابل تنوع کمتر گوشی‌ های ارائه شده توسط آنر کار را برای خرید یک میان رده از محصولات این برند دشوار می‌ کند.

در بازار گوشی موبایل قیمت گوشی آنر مدل  X۵ دو سیم کارت مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت مدل X۹a دو سیم کارت مبلغ ۱۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

برای اطلاع از جدیدترین قیمت های گوشی های شیائومی کلیک کنید.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس “موبایل” در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است قیمت گوشی موبایل در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

قیمت گوشی های آنر

مدل ظرفیت دوربین/ مگاپیکسل قیمت / تومان
 X۵ دو سیم کارت ۳۲ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت ۸ ۳,۰۰۰,۰۰۰
X۷a دو سیم کارت ۱۲۸گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۵۰ ۵,۷۵۰,۰۰۰
X۸a دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰
X۹a دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۶۴ ۱۲,۷۰۰,۰۰۰
X۸a دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۰ ۸,۳۰۰,۰۰۰
X۷a دو سیم کارت ۱۲۸گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۵۰ ۵,۷۵۰,۰۰۰
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12585

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: