اجرای طرح‌های انتقال نیرو از طریق فاینانس خارجی آغاز شد

اجرای طرح‌های انتقال نیرو از طریق فاینانس خارجی آغاز شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، اهم اقدامات دفتر تامین منابع مالی توانیر به عنوان مجری در حوزه تامین مالی طرح‌های انتقال نیرو در ١۶ شرکت برق منطقه‌ای و استفاده از اولین فاینانس خارجی صنعت برق در طرح‌های انتقال شرکت‌های برق منطقه‌ای مازندران و خراسان، تشریح شد.
بر اساس گزارش این دفتر، برای اولین بار در صنعت برق، ۴۶ طرح حیاتی شرکت برق منطقه‌ای مازندران از محل فاینانس خارجی و بدون تسهیلات توسعه‌ای به ارزش یک میلیارد و٣٠٠ میلیون یوآن معادل ۴٨ هزار و ۵۴٠ میلیارد ریال تامین اعتبار شد و اقدامات نهایی جهت انجام عملیات اجرایی طرح‌ها در حال انجام است.
این ۴۶ طرح حساس شامل احداث ٣ پست انتقال برق، ٢١ پست فوق توزیع برق، ۵ خط انتقال و ١٧ خط فوق توزیع عنوان شده است.
دومین تامین مالی طرح‌های انتقال نیرو از طریق فاینانس خارجی به شرکت برق منطقه‌ای خراسان مربوط است که احداث ١۵ طرح حساس شامل ٢ پست انتقال و ٩ پست و ۴ خط فوق توزیع به ارزش ۴۵٧ میلیون یوآن معادل ٢٠ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال را شامل می‌شود و برای اولین بار در صنعت برق از محل فاینانس خارجی و بدون استفاده از تسهیلات توسعه‌ای، اعتبار آن تامین و عملیات اجرایی طرح‌ها آغاز شده است.
تامین مالی طرح‌های انتقال نیروی شرکت‌های برق منطقه‌ای از محل انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی از دیگر اقدامات شاخص دفتر تامین منابع مالی توانیر است که افزایش ۴ هزار و ١٢۵ مگاولت آمپر پست فوق توزیع و هزار و ١٧٠ کیلومتر خطوط قدرت به ارزش ٢۶ هزار میلیارد تومان را دنبال می‌کند.
بنا بر این گزارش شرکت توانیر در سال ١٣٩٩ برای نخستین بار در صنعت برق با استفاده از ابزار تامین مالی از طریق بازار سرمایه، نسبت به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی اقدام کرد و در دولت سیزدهم و طی سال‌های ١۴٠٠ و ١۴٠٢ در مجموع ٢۶هزار میلیارد ریال اوراق از این محل برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار شرکت‌های برق منطقه‌ای منتشر شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=19141

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: