اقتصاد کشور بر پایه گاز طبیعی می‌چرخد/ تسریع در گازرسانی به جزایر هرمزگان

اقتصاد کشور بر پایه گاز طبیعی می‌چرخد/ تسریع در گازرسانی به جزایر هرمزگان

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اعزامی شانا به استان هرمزگان، مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز شامگاه چهارشنبه (۱۲ مهرماه) در نشست با استاندار هرمزگان، با اشاره به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه گازی در حال اجرا در این استان، گفت: این در حالی است که حدود ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح جدید نیز در نظر گرفته‌ایم که اگر مجلس در بودجه همراهی کند، اجرایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا کوچک‌ترین خدشه‌ای در گازرسانی به مردم پیش نیاید، افزود: در همین دو سال، به اندازه چند سال گذشته، کار انجام دادیم و این نیست مگر به همت والا و توان شما عزیزان.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به عبور موفق از زمستان سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: امسال نیز به‌دلیل تداوم ناترازی بین تولید و مصرف گاز، نیاز به ادامه همکاری حداکثری است و ما باز هم با کمک یکدیگر می توانیم به خوبی زمستان را پشت سر بگذاریم.

چگنی تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران، شرکتی عملیاتی است و تعطیلی ندارد؛ ضمن این که اقتصاد کشور نیز بر پایه همین انرژی پاک می‌چرخد، زیرا بیش از ۷۰ درصد سبد انرژی کشور با گاز تامین می گ‌شود، از این رو باید همیشه هوشیار باشیم تا این شبکه سراسری پایدار و ایمن باشد.

پیشبرد پروژه مغفول‌مانده گازرسانی به کیش

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت:  گازرسانی به کیش که سال‌ها مغفول مانده بود، در دولت سیزدهم انجام و پروژه‌های گازرسانی به بندرلنگه، میناب، حاجی‌آباد و بستک نیز در این دولت آغاز شد.

وی افزایش ظرفیت تولید گاز و اکتشافات جدید گازی را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و افزود: ۷۸ ساختار گازی در استان هرمزگان شناسایی شده  که بخشی از آن‌ها به گاز رسیده است، اما در بحث اکتشافات با محیط‌زیست چالش داریم و باید چالش‌ها با این سازمان حل شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: شرایط آب و هوایی هرمزگان سبب شده که اصل نیاز گازی استان در بحث صنعت باشد، بنابراین تسریع در گازرسانی به شهرک‌های صنعتی جزو انتظارات است؛ ضمن این‌که ما در غرب استان معادن گچ قابل توجهی داریم که اگر گاز به آن‌ها برسد با توجه به احداث بندر تخصصی منابع معدنی، می‌توانیم بازار گچ را از عمانی‌ها بازپس بگیریم.

دوستی گفت: هرمزگان در بحث ریگلاتورها نیز مشکل دارد زیرا در مناطقی گازکشی شده، اما هنوز به خانه‌ها نرسیده و اگر در این مهم نیز مساعدت شود، گازرسانی استان رشد بالایی خواهد داشت.

وی با اشاره به الزام مردم برای ثبت‌نام در سامانه سدف برای دریافت گاز مایع، بیان کرد: این طرح یکی از بسترهای قاچاق سوخت را از بین می‌برد؛ زیرا پیش از این گلخانه‌ها سهمیه گازوئیل دریافت کرده و آن را در بازار آزاد می‌فروختند و نیاز خود را از گاز مایع برطرف می‌کردند که با سامانه سدف این بستر از بین رفته است.

استاندار هرمزگان در پایان، ضمن تاکید بر  گازرسانی به جزایر هرمزگان، از همه کارکنان شرکت ملی گاز ایران و دست اندرکاران این حوزه بابت تسریع در امر گازرسانی به این استان قدردانی  کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13266

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: