انگلیس: برای حفظ تحریم‌ها علیه ایران آن را به «قانون» تبدیل می‌کنیم

انگلیس: برای حفظ تحریم‌ها علیه ایران آن را به «قانون» تبدیل می‌کنیم

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه دیلی میل نوشت که دولت انگلیس قصد دارد در اقدامی ضدایرانی و ناقض توافق هسته‌ای (برجام)، تحریم‌ها علیه ایران، از جمله تحریم‌های موشکی را که در اواسط ماه اکتبر و طبق بندهای «غروب» این توافق لغو خواهند شد، تبدیل به قانون کند تا پابرجا بمانند.

انگلیس به همراه فرانسه، انگلیس و آلمان مدعی شده‌اند که به دلیل «تداوم پایبندی نکردن ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای»، تحریم‌ها علیه آن را حفظ می‌کنند.

تحریم‌های یادشده، ایران را از تولید موشک‌های بالستیک قادر به حمل کلاهک هسته‌ای، همچنین خرید پهپادها و موشک‌ها از ایران یا فروششان به ایران ممنوع می‌سازد. طبق توافق هسته‌ای، تاریخ این تحریم‌ها در ۱۸ اکتبر پایان می‌یابد.

دیلی میل در ادامه نوشت که یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس مدعی شد: ایران به نقض تعهدات برجامی‌ خود و توسعه برنامه هسته‌ای‌اش، فراتر از تمامی توجیه‌های غیرنظامی ادامه می‌دهد.

طبق گزارش دیلی میل، این سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در دفاع از این اقدام غیرقانونی گفت: ما به همراه شرکای فرانسوی و آلمانی خود اقدامی قانونی و متناسب در واکنش به اقدامات ایران انجام دادیم. انگلیس و شرکایش همچنان نسبت به راهکاری دیپلماتیک متعهد هستند اما ایران باید حالا اقدامات شفافی در زمینه تنش‌زدایی انجام دهد.

با وجود این که مقامات ایران گفته‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحاتی اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و ماهیت آن صرفا صلح‌آمیز است، همچنین با وجود تایید نشدن ادعای غرب مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران در گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای توافق هسته‌ای و توافق پادمانی در ایران، این مقام انگلیسی مدعی شد: ما به جلوگیری از تولید تسلیحات اتمی از سوی ایران متعهدیم!

مقامات وزارت امور خارجه انگلیس همچنین مدعی شدند که تصمیم این کشور برای تبدیل به قانون کردن این تحریم‌ها خلاف برجام نبوده و «کاملا مطابق روندهای تعیین‌شده در آن است.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12203

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: