خبر خوش «منظور» برای گندمکاران

در حاشیه جلسه دولت ؛

خبر خوش «منظور» برای گندمکاران

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا چند روز آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت می‌کنیم.

داوود منظور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره دلیل واگذارنشدن قیر برای آسفالت راه های روستایی، اظهار کرد: بنای ما این است که کمک کنیم تا با دادن قیر حمایتی، آسفالت و راه سازی روستایی دنبال شود اما این قیر متعلق به دولت نیست بلکه متعلق به شرکت های پخش و پالایش نفت خام است و اگر قرار باشد قیر را از آنها گرفته و به پیمانکار بدهیم حتما باید مابه‌ازای آن را جبران کنیم.

وی ادامه داد: الان قیمت یک کیلو قیر در بورس تقریبا ۱۶ هزار تومان است در حالیکه در قانون بودجه پیش بینی شده بود که قیر با قیمت ۷ هزار تومان محاسبه کنیم بنابراین این اختلاف قیمت باید تعیین تکلیف شود. در واقع این اختلاف قیمت را باید از محلی تامین کنیم که محل آن در بودجه پیش بینی نشده و به همین دلیل امسال تاکنون نتوانسته ایم سهمیه قیر جدید تخصیص دهیم اما در تلاشیم با اصلاح قانون بودجه این مشکل را حل کنیم. هدف ما این است که بخشی از این قیر تولیدی کشور را برای راه های روستایی تخصیص دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره زمان پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: امسال نزدیک به ۱۰ میلیون تن گندم خریداری می کنیم که نسبت به دو سال پیش ۲/۵ برابر شده است. قیمت خرید تضمینی گندم را هم ۱۵ هزار تومان تعیین کردیم برای اینکه کشاورزان انگیزه فروش به دولت داشته باشند. تعهد دولت ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزار میلیارد تومان است که منابع به اندازه کافی در بودجه تعیین نشده بود اما از سایر منابع که در اختیار دولت بود جابجایی انجام دادیم و تا چند روز آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می کنیم. قبلا هم ۷۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده ایم و تلاش می کنیم تا نیمه شهریور بخش عمده مطالبات گندمکاران را پرداخت کنیم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11655

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: