دیدار وزرای اقتصاد و دارایی ایران و مصر پس از یک دهه

دیدار وزرای اقتصاد و دارایی ایران و مصر پس از یک دهه

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در نشست بانک زیرساخت آسیایی به مصر سفر کرده است با «محمد معیط» وزیر دارایی مصر دیدار و درباره تحولات روابط دو جانبه بویژه مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین دو کشور گفت و گو کرد.

در این دیدار با تاکید بر عزم دولت برای توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه و منطقه و ظرفیت های فراوان موجود در دو کشور بزرگ و تاریخ ساز مصر و ایران بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری های فی مابین در زمینه بانک آسیایی زیرساخت، بانک توسعه اسلامی، بانک مشترک مصر و ایران، شرکت نساجی مصر و ایران و شرکت مشترک کشتیرانی و انتقال فناوری داروسازی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

وزیر دارایی مصر نیز بر آمادگی کشورش برای اجرایی و عملیاتی کردن پیشنهادات مطرح شده توسط وزیر اقتصاد ایران تاکید و اظهار داشت: مصر بسط و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم می داند و امیدواریم به زودی شاهد ارتقای روابط دو کشور باشیم.

«سید احسان خاندوزی» همچنین پس از این دیدار در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «با همتای مصری دیدار و گفتگوی سازنده‌ای داشتم و بر تشکیل کمیته برای پروژه‌های مشترک توافق کردیم.»

وی افزود: «افزایش سرمایه بانک ایران و مصر هم به زودی رخ می‌دهد. امیدوارم انجام این دیدار پس از سال‌ها و استقبال گرم ایشان، به احیای همکاری‌ها و سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت کمک کند.»

لازم به ذکر است که دیدار وزرای اقتصاد و دارایی ایران و مصر پس از یک دهه انجام شده است.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  ایرنا، وزیر اقتصاد روز گذشته در راس هیاتی وارد قاهره پایتخت مصر شد. شرکت در نشست سالانه وزرای اقتصاد بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا و دیدارهای دوجانبه با مقامات کشورهای مختلف به ویژه کشور مصر از اهداف این سفر است .

بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا Asian Infrastructure Investment Bank یک مؤسسه مالی بین‌المللی است که به پیشنهاد دولت جمهوری خلق چین بنیان گذاری شده‌است. هدف این نهاد توسعهٔ چند جانبه و تأمین مالی پروژه‌های زیربنایی در منطقهٔ آسیا است.

ایران یکی از سهامداران و اعضای هیئت مؤسس این بانک است که در فروردین ماه ۱۳۹۴ به این بانک پیوست.

تعداد ۳۳ کشور از اعضای هیات مؤسس این بانک در منطقه و ۱۷ کشور خارج از منطقهٔ آسیا قرار دارند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12766

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: