رویکرد خروج از بنگاه‌داری در دولت، توسعه اقتصاد تعاون‌محور است

مرتضوی در سفر به البرز:

رویکرد خروج از بنگاه‌داری در دولت، توسعه اقتصاد تعاون‌محور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش تعاون باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را تشکیل دهد و سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری و توسعه اقتصاد مقاومتی در این راستا دنبال می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، «سیدصولت مرتضوی» در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس از اهمیت بالایی برخوردار است و همه وظیفه داریم در این راهپیمایی شرکت کنیم.
مرتضوی با بیان این‌که ترویج اقتصاد تعاونی یکی از اهداف ما است، تصریح کرد: بخش تعاون باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را تشکیل دهد و سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری و توسعه اقتصاد مقاومتی در این راستا دنبال شود.
وی با بیان این‌که در بخش بیمه اجباری در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل رشد داشتیم، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در سال جاری شاهد رشد بیشتری در این زمینه باشیم.
مرتضوی با بیان این‌که در بخش بهزیستی هم باید در حوزه پیشگیری تلاش کنیم، گفت: مهم‌ترین آسیب‌های ما تصادفات رانندگی و حوزه حوادث کار است و در این راستا با آموزش و ارتقای سطح دانش مردمی می‌توان بخشی از این آسیب‌ها را کاهش داد.
وی با بیان این‌که مشارکت‌پذیری در حوزه بهزیستی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در حوزه توان‌خواهان و معلولان هم همسو با اهداف عدالت‌بخش دولت مردمی پیش خواهیم رفت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هنر خلق این است که اشتغال و درآمد داشته باشد، بر این اساس خود را موظف به رفع موانع تولید و تسهیل راه‌اندازی کسب‌و‌کار مردم می‌دانیم و برای آن تلاش می‌کنیم.
وی تصریح کرد: بانک‌ها باید در راستای گره‌گشایی‌ها تلاش و فرآیندهای پرپیچ و خم را کوتاه کنند تا کارآفرینان بتوانند کسب‌و‌کار ایجاد و برای دیگران کارآفرینی کنند.
مرتضوی با بیان این‌که ساختار آموزشی کشور بزرگترین چالش اشتغال‌زایی و کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: اگر مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای ما آموزش صحیح بدهند با سرمایه‌ای متعارف می‌توان ابزار کار آموزش‌دیدگان را فراهم کرد.
وی با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی متذکر شد: اقتصاد چین را اشتغال خانگی نجات داد. آموزش، تسهیلات و پرداخت تسهیلات خُرد برای مشاغل خانگی می‌توانند کمک زیادی در زمینه اشتغال‌زایی کنند.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10741

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: