ساخت شماری از تجهیزات وارداتی کمپرسورهای هوا به همت واحد تعمیرات منطقه قشم

ساخت شماری از تجهیزات وارداتی کمپرسورهای هوا به همت واحد تعمیرات منطقه قشم

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، در فصل‌ سرد سال به‌دلیل رسیدن دمای روغن به نقطه شبنم، قطره‌های آب در داخل روغن تشکیل و باعث کف‌ کردن روغن داخل مجموعه هواساز و Oil Separator می‌شود که می‌تواندبه کمپرسور آسیب جدی بزند.

این مشکل، در واحد تعمیرات منطقه عملیاتی قشم مطرح‌ و پس از بررسی‌های فنی تصمیم گرفته شد در مسیر گردش روغن کمپرسور قطعه‌ای به نام شیر ترموستاتیک (Thermostatic Valve) نصب شود.

به‌دلیل وارداتی بودن این قطعه، امکان خرید آن از داخل کشور و حتی شرکت سازنده پکیج کمپرسورها مقدور نبود، از این رو با توجه به بررسی‌ها تصمیم به رفع مشکل به روش مهندسی معکوس (Reverse Engineering) و مشابه‌سازی نمونه خارجی آن گرفته شد.

در مرحله نخست اندازه‌گیری، ابعادبرداری و مدل‌سازی سه‌بعدی همه قطعه‌های مجموعه ترموستاتیک ولو با استفاده از نرم‌افزار کتیا (‌CATIA‌) در کارگاه تراشکاری انجام شد و در مرحله دوم با بهره‌گیری از مدل نرم‌افزاری، این قطعه‌ها با امکانات کارگاه تراشکاری منطقه (دستگاه تراش و فرز) ساخته شدند.

سرانجام مجموعه ترموستاتیک ولو بر کمپرسور هواسازان تبریز نصب و آزمایش شد و بررسی‌های بعدی نشانگر این بود که همه مشکل‌های آن رفع شده است. در مراحل بعدی، با استفاده از مدل نرم‌افزاری موجود یک مجموعه دیگر ساخته و روی کمپرسور دوم نصب شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14829

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: