کشف میدان‌های جدید گازی در فارس/ آغاز حفاری چاه اکتشافی در خُنج

کشف میدان‌های جدید گازی در فارس/ آغاز حفاری چاه اکتشافی در خُنج

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از ایرنا، عملیات حفاری یک حلقه چاه اکتشافی گاز در حوزه گازی تازه کشف شده «تخته» در شهرستان خنج طی مراسمی با حضور مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، فرماندار شهرستان خنج و شماری از مسئولان، آغاز شد.

مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در حاشیه این آیین گفت: استان فارس یکی از استان‌های بسیار مهم و زرخیز در کشور است که به تعبیری پس از استان خوزستان که بزرگترین میدان‌های نفتی در آن قراردارد بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه استان فارس منابع گازی بسیار غنی دارد، افزود: مهمترین ویژگی استان فارس این است که بیشترین میدان‌های گازی را در خود داراست و اکتشاف‌هایی که تاکنون در این استان انجام شده نشان می‌دهد ظرفیت‌های بسیار بالقوه‌ای از ذخایر گازی در آن وجود دارد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: با توجه به تأکیدهای اخیر مقام‌های ارشد کشوری درباره ذخایر عظیم گازی، استان فارس در اولویت قرار گرفته و شهرستان خنج نیز از اهمیت بسیاری در این زمینه برخوردار است.

کشف پنج حوزه جدید در جنوب فارس

فکور اضافه کرد: هم‌اکنون پنج حوزه اکتشافی جدید در جنوب فارس وجود دارد که این حوزه‌ها از ذخایر عظیم گاز بهره می‌برند و قابل استخراج هستند.

وی منابع گازی تخته در شهرستان خنج را دارای ذخایر عظیم و بسیار غنی دانست و گفت: برای دست یافتن به منابع گازی در این منطقه پنج سال تلاش مستمر انجام شده و هم‌اکنون زیرساخت‌ها برای بهره‌گیری از این منابع آماده شده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: تاکنون ۲۸ میلیارد تومان برای احداث راه برای محل حفر چاه اکتشافی هزینه شده است و برای حفر چاه اکتشافی اصلی که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

فکور افزود: با اهدافی که در این شهرستان تعریف شده بی‌شک مشکل کمبود گاز در شبکه سراسری برطرف می‌شود.

شهرستان خنج بهره‌مند از منابع گازی

حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لار، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: شهرستان خنج بیشترین منابع گازی فارس را به خود اختصاص داده و هم‌اکنون از دو حوزه گازی هما و شانول با بیش از ۵۰ حلقه چاه بهره می‌برد.

وی افزود: حوزه گازی ارم نیز در حومه خنج وجود دارد که ذخیره بیش از ۳۰ سال مورد نیاز کشور را داراست.

بهادر اسفندیاری، فرماندار شهرستان خنج نیز با اشاره به موقعیت ویژه شهرستان خنج خواستار ایجاد تأسیسات گازی و پتروشیمی و صنایع نفت و گاز و بکارگیری نیروهای بومی این شهرستان شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14278

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: