یک ایران در قاب تصویر/ رونمایی از “۲۰ سال عکاسی قوم‌نگاری در ایران”

یک ایران در قاب تصویر/ رونمایی از “۲۰ سال عکاسی قوم‌نگاری در ایران”

نمایشگاه عکس “۲۰ سال قوم‌نگاری در ایران” همزمان با ۱۵ مهر “روز ملی روستا و عشایر” با حضور سرپرست سازمان امور عشایر ایران در مصلی تهران افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، سیاوش احمدی میرقائد سرپرست سازمان امور عشایر ایران در مراسم افتتاح این نمایشگاه که جمعی از مدیران سازمان نیز حضور داشتند، با قدردانی از تلاش‌های “علیرضا رحیمی” عکاس ایلات و عشایر، در ثبت و ضبط تصویری زندگی ایلات و عشایر ایران، این نمایشگاه را “یک ایران در قاب تصویر” توصیف کرد که همزمان با پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور در مصلای تهران به نمایش درآمده است.

علیرضا رحیمی عضو فعال انجمن عکاسان میراث فرهنگی، نیز در خصوص پروژه کاری خود در حوزه اقوام و عشایر ایران، گفت: در این نمایشگاه ۲۱۰ فریم عکس از زندگی ایلات و عشایر ایران در معرض دید عموم و بازدید کنندگان گذاشته شده است.

وی که مسوولیت روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران را نیز بر عهده دارد، بیان داشت: بچه‌های ایل، زنان ایل، مردان ایل، کوچ ایل، رقص ایل، زندگی ایل، پرتره مردم ایل، صنایع دستی ایل، نان پختن ایل و شیردوشی ایل عنوان‌های مجموعه عکس‌هایی است که در پروژه اول عکس “۲۰ سال عکاسی قوم‌نگاری در ایران” ارائه داده‌ام.

این عضو فعال انجمن عکاسان میراث فرهنگی، با بیان این که این کار برای اولین بار در کشور است که با چنین دسته‌بندی و چیدمانی در یک نمایشگاه در معرض نگاه عموم گذاشته می‌شود، گفت: عکاسی از ایلات و عشایر از موضوعات مهم قوم‌نگاری و مردم‌شناسی است که متاسفانه در ایران مغفول مانده و به جز معدودی از عکاسان، کمتر به صورت منسجم به آن پرداخته شده است.

رحیمی افزود: طی ۳۰ سال عکاسی از ایلات و عشایر ایران، مجموعه تصاویری از شیوه زیست کوچندگی در ایران تهیه و آماده ارائه کرده‌ام که به امید خدا تحت عنوان “۲۰ سال قوم‌نگاری در ایران” در پروژه‌های مختلف با برگزاری نمایشگاه، چاپ کتاب و سایر امکانات نمایش عکس ارائه خواهم داد که نمایشگاه مصلی تهران با عرضه ۲۱۰ فریم عکس از ایلات و عشایر ایران گام اول آن است.

وی بیان کرد: عکس‌های مستند و قوم‌نگاری علاوه بر دارا بودن ارزش تاریخی، فرهنگی و مردم‌شناسی، رسانه‌ای قوی و قابل اعتماد برای بیان تصویری تغییرات اجتماعی و نمایش احساس، شادی، غم، رنج، آداب و رسوم، نوع پوشش و… اقوام مختلف در ایران است.

این عضو انجمن عکاسان میراث فرهنگی ادامه داد: عکس‌ها همچون سفیران گردشگری کشورها هستند که با انتشار و نمایش آنها می‌توان گردشگران را ترغیب به سفر به ایران کرد که ارزآوری هم برای کشور خواهد داشت.

این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۸ مهر ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸:۳۰ شب در مصلی بزرگ تهران دایر است.

علیرضا رحیمی در سال ۱۳۹۲ نمایشگاه انفرادی عکس “عشایر؛ نسل دیروز نسل امروز” را در گالری خانه عکاسان ایران برگزار کرده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13354

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: