تازه‌ترین آمار احیای واحدها و کارخانه‌های راکد و نیمه فعال

تازه‌ترین آمار احیای واحدها و کارخانه‌های راکد و نیمه فعال

در راستای اجرای سیاست فعال‌سازی واحدها و کارخانه‌های تعطیل شده و راه اندازی مجدد خطوط تولید، ۲۷۰۰ واحد اقتصادی در کشور احیا شده و ۴۰۰۰ واحد اقتصادی راکد و نیمه فعال تا پایان سال احیا خواهند شد.

تقویت و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از جمله راهکارهای حمایت از تولید ملی و رشد و رونق اقتصادی است، بر همین اساس موضوع پرداختن به بنگاه‌های اقتصادی و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و ایشان بر لزوم احیای صنایع کوچک و متوسط به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی دولت تاکید فرموده‌اند.

دولت سیزدهم با درک اهمیت احیای واحدهای نیمه فعال و راکد اقتصادی بر فعال سازی مجدد کارخانه‌های راکد و تعطیل و بازگرداندن کارگران به کارخانه‌ها اهتمام ورزید تا آنجا که طرح نهضت احیای واحدهای اقتصادی را به اجرا در آورد.

خردادماه امسال احیا و بازگرداندن ۵۴۶ طرح راکد و نیمه فعال به چرخه اقتصادی کشور با سرمایه گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۸۰۰۰ نفر با حضور معاون اول رئیس جمهوری و تنها در ۸ ماهه روی کار آمدن دولت انجام شد.

به گفته محمد مخبر – معاون اول رئیس جمهور اگر به دنبال احیای این واحدها جز از مسیر طرح نهضت احیا بودیم حداقل سه سال زمان نیاز بود تا این واحدها به چرخه اقتصاد کشور برگردند. بسیاری از کارشناسان بازار کار احیای کارخانه‌های تعطیل شده از سوی دولت سیزدهم را از جمله اقدامات موثر در ایجاد اشتغال پایدار می‌دانند.

ناصر چمنی – فعال حوزه کار معتقد است: احیای کارخانه‌های تعطیل و واحدهای راکد و نیمه فعال بر بازار اشتغال اثرگذار است چراکه یکی از ظرفیت‌های اشتغال،‌ بنگاه‌هایی هستند که دچار رکود و تعطیلی شده و عملا از چرخه اشتغال و فعالیت اقتصادی خارج شده‌اند.

به گفته وی، بازگشت کارگران به کارخانه‌ها موجب فعال شدن مجدد خطوط تولید می‌شود و این امر در رونق تولید داخلی و امنیت شغلی و معیشتی کارگران موثر است.

بر اساس تازه‌ترین آمارها، ۲۷۰۰ واحد اقتصادی در کشور احیا شده و ۴۰۰۰ واحد اقتصادی راکد و نیمه فعال تا پایان سال احیا خواهند شد.

برابر اعلام معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با راه‌اندازی نهضت احیا و فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال ۸۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده و طی این بازه زمانی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای احیای این واحدها پرداخت شده است.

صندوق کارآفرینی امید نیز به عنوان یکی از متولیان امر اجرای نهضت احیا در کشور از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۵۷ واحد اقتصادی را مورد حمایت قرار داده و بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این بنگاه‌ها پرداخت کرده است.

با حمایت صندوق کارآفرینی امید در احیای واحدهای راکد، نیمه تمام و نیمه فعال، ۲۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه راکد در کشور به چرخه تولید بازگشته و ۷۹۶۰ مورد اشتغال جدید به وجود آمده است.

موضوع صیانت از نیروهای کار و حمایت از کارفرمایان از جمله وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می رود و بر این اساس رویکرد حفظ اشتغال موجود و بقای بنگاه‌های اقتصادی، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، ‌بهبود فضای کسب و کار و ‌رفع موانع چرخه تولید را از اولویتهای خود قرار داده است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10040

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: