راهبرد ایران تبدیل شدن به کشوری دریاپایه است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور :

راهبرد ایران تبدیل شدن به کشوری دریاپایه است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: راهبرد وزارت راه در فعالیت‌های دریایی، ارتقای ایمنی، حفظ محیط زیست و امنیت دریانوردی در حوزه‌ دریایی کشور است.

علی‌اکبر صفایی در افتتاحیه همایش ICOPMAS ۲۰۲۲ که امروز برگزار شد، گفت: این کنفرانس که به علت کرونا چند سال برگزار نشده بود، ‌ امسال با حمایت وزیر راه برگزار می‌شود و حضور مهمانان از سراسر دنیا نشان‌دهنده اهمیت تبادل دانش میان دانشمندان است و شرایط علمی در این حوزه با وضعیت مطلوب‌تری مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران با مرزهای طولانی و سواحل طولانی در حوزه دریا، وجود بیش از ۲۳۴ بندر در سواحل کشور و ۸۴۶ سازه دریایی، ظرفیت بنادر ۴۰۰ میلیون تن و دارا بود ناوگان‌های بزرگ و در تراز بین‌المللی از حیث تناژ یکی از کشورهای دریاپایه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد:‌ با رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریا، مسئولان نظام به‌خصوص دولت و مجمع تشخیص مصلحت در حال تدوین سیاست‌های کلان دریا هستند که چرخشی بزرگ در سیاست‌های ایران خواهد بود و سهم GDP ‌را از حوزه اقتصاد دریا افزایش چشمگیر می‌دهد که سیاست جدیدی نه تنها برای کشور بلکه برای کشورهای منطقه ایجاد خواهد کرد.

صفایی افزود: درباره موضوعات مربوط به دریایی کشور هم راهبردهای دیگری در زیر سیاست‌های اقتصاد دریا، درباره توانمنددی کلیه بخش‌هایی که در دریا افعالیت می‌کنند و تسهیل فعلیت‌های حوزه دریا فراهم شده که این موضوع هم در دستور کار وزارت راه است تا حوزه فعالیت‌هایی که در حوزه دریا انجام می‌شود تسهیل شود و بهبود شرایط کسب‌وکار را در مجموع فعالیت‌های دریایی خواهیم داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: راهبرد وزارت راه در فعالیت‌های دریایی در ظرفیت دولت صاحب بندر، ارتقای ایمنی، حفظ محیط زیست و امنیت دریانوردی در حوزه‌ دریایی کشور است. در عین حال که حضور قدرمند نیروی دریایی سپاه و ارتش نه تنها منجر به امنیت خلیج فارس بلکه امنیت دریاهای آزاد شده است.

چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی ICOPMAS ۲۰۲۲ در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداو سیما در تهران برگزار می‌شود.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10876

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: