رویترز: شرکت‌های فناوری اسرائیل به دلیل جنگ غزه بدترین عملکرد ۵ سال اخیر را داشتند

رویترز: شرکت‌های فناوری اسرائیل به دلیل جنگ غزه بدترین عملکرد ۵ سال اخیر را داشتند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  رویترز، داده‌های اولیه نشان می‌دهد که استارت‌آپ‌های اسرائیلی در بخش فناوری پیشرفته در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ ، ۱.۵ میلیارد دلار جذب کرده‌اند که کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سه ماهه سوم و پایین‌ترین سطح در پنج سال اخیر است را نشان می‌دهد‌.

رویترز به نقل از مرکز تحقیقات سرمایه گذاری خطرپذیر اسرائیل (IVC) و بنیاد LeumiTech اعلام کرد، جمع‌آوری اموال برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری نوظهور در سه ماهه چهارم (از ۲۶ دسامبر) ۱۵ درصد نسبت به سه ماهه سوم کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است که گروهی متشکل از ۷۰ نفر از مدیران فناوری آمریکایی هفته گذشته برای نشان دادن حمایت خود به اسرائیل آمدند، به ویژه با توجه به اینکه حداقل ۱۵ درصد از نیروی کار فناوری به عنوان نیروی ذخیره به ارتش اسرائیل فراخوانده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، فناوری پیشرفته ۱۲ درصد مشاغل، بیش از نیمی از صادرات رژیم صهیونیستی، ۲۵ درصد مالیات بر درآمد و نزدیک به یک پنجم کل تولید اقتصادی این رژیم را تشکیل می‌دهد.

رویترز نوشت: به طور کلی، استارت آپ‌های اسرائیل در سال ۲۰۲۳ حدود هفت میلیارد دلار جمع آوری کردند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار بود.

این خبرگزاری بریتانیایی افزود: علاوه بر کاهش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری اسرائیل به دلیل جنگ و مشکلات اقتصادی، سرمایه‌گذاران خارجی از طرح جنجال برانگیز کابینه نتانیاهو برای اصلاح سیستم قضایی خود نگران شدند.

میا آیزن زفریر، مدیر عامل شرکت تحقیقات بازار اسرائیل لومیتک در تلاش برای کاهش ضربه ناشی از کاهش قابل توجه جریان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری رژیم صهیونیستی گفت که سال ۲۰۲۳ نشان دهنده بازگشت به سطوح سرمایه گذاری و حجم فعالیت در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است آن هم پس از اینکه سرمایه گذاری در استارتاپ‌های اسرائیلی در سال ۲۰۲۲  به ۲۶ میلیارد دلار رسیده بود.

از آنجایی که سهم سرانه رژیم صهیونیستی از شرکت‌های فناوری نوظهور بیش از هر جای دیگری در جهان است، به اسرائیل معدن استارت‌آپ‌ها می‌گویند و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی از سوی شرکت‌های بزرگ آمریکایی از جمله مایکروسافت، اپل، گوگل، انویدیا و غیره در بخش تحقیق و توسعه فناوری‌های نوظهور رژیم صهیونیستی وجود دارد، اما این شرکت‌ها اثرات ناشی از جنگ غزه را با تداوم آن بیش از پیش احساس می‌کنند.

رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که قدرت بیش از شش هزار شرکت در بخش فناوری در حمایت از اقتصاد این رژیم تا حدی بوده که آن را از اثرات بدترین بحران‌های اقتصادی رخ داده در جهان از جمله رکود بزرگ بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ در امان نگه داشته است و به روشی مشابه با  بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا مواجه شده است و توانسته سریع‌تر بهبود یابد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17311

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: