شاخص های ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه شرکت توسعه صنایع بهشهر نهایی شد/ریل‌گذاری جدید برای ارزیابی زیرمجموعه‌ها

شاخص های ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه شرکت توسعه صنایع بهشهر نهایی شد/ریل‌گذاری جدید برای ارزیابی زیرمجموعه‌ها

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  بیدنا، در دومین جلسه تدوین ارزیابی عملکرد شرکت‌های تابعه که با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت توسعه صنایع بهشهر برگزار شد، شاخص‌های ارزیابی عملکرد این شرکت‌ها نهایی شد.

هدف از تدوین این مدل، ایجاد نظام کنترلی قوی برای ارزیابی شرکت‌های زیرمجموعه، سنجش اثر بخشی و کارایی آنها و رصد و پایش عملکردشان عنوان شده است.

مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با اشاره به اینکه “بودجه سالانه شرکت‌ها، مبنای اصلی تعیین شاخص‌های ارزیابی خواهد بود،” تاکید کرد: البته شاخص های ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه فراتر و بیشتر از شاخص های موجود بودجه است و شاخص‌های آن با تمرکز بر کارایی و نوآوری تدوین شده‌اند.”

مرادی با تاکید بر اینکه “هر شاخص به تنهایی اطلاعات جامعی ارائه نمی‌دهد،” تصریح کرد: شاخص‌های متعدد و اولویت دار در حوزه مالی، عملیات و راهبرد، حسابرسی و حقوقی با امتیازهای تعیین شده برای این مدل انتخاب شده است.

وی  با بیان اینکه برای شاخص تحقیق و توسعه در شرکت‌ها امتیاز بالایی اختصاص داده خواهد شد افزود: اختصاص امتیاز بالا به شاخص تحقیق توسعه به خاطر نقش مهم این شاخص در ایجاد مزیت رقابتی، خلق برند، افزایش سهم بازار، افزایش ظرفیت تولید و مدیریت هزینه ها است.

مرادی نقش پارامترهای حقوقی و حسابرسی را در ارزیابی عملکرد شرکت ها بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تعداد بند های شرط حسابرسی، تعداد پرونده های حقوقی، میزان مبالغ پرونده های حقوقی در ارزیابی عملکرد شرکت ها اثرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای هر شرکتی، ارزیابی عملکرد اختصاصی تهیه می‌شود و وزن‌دهی به شاخص‌ها متفاوت خواهد بود. به‌طور کلی، امتیاز بالاتری به شاخص‌های مالی، عملیات و راهبردی تعلق خواهد گرفت.

مدیر عامل وبشهر با بیان اینکه توان فنی شرکت های زیر مجموعه و توان علمی نیروهای انسانی شرکت توسعه صنایع بهشهر بسیار بالا است ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت ها مدل ارزیابی تدوین و به زودی اجرایی خواهد شد.

مرادی گفت: انتظار می‌رود با اجرای این مدل جدید، شاهد تحولات مثبتی در عملکرد شرکت‌های تابعه و ارتقای جایگاه آنها در بازار باشیم.

گفتنی است مدل ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه، ارائه شده توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه وبشهر توسط مدیرعامل، مدیران و معاونین وبشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از جمع‌بندی نظرات کارشناسی، شاخص‌های نهایی این مدل تعیین و نهایی شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=21597

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: