طرح ملی و عظیم محیط زیستی تصفیه نفت‌گاز پالایشگاه اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

طرح ملی و عظیم محیط زیستی تصفیه نفت‌گاز پالایشگاه اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار شانا، حجم تولید کنونی واحد تصفیه گازوئیل (DHT) این پالایشگاه، روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت یورو ۵ اروپا است و با اجرایی شدن آن، از انتشار روزانه ۳۰۰ تن گوگرد جلوگیری می‌شود و افزون بر آن رقابت‌پذیری محصول نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه نفت اصفهان در بازارهای جهانی فراهم خواهد شد.

سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای اجرای این طرح مهم محیط زیستی ۶۷ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال و ۵۱۱ میلیون یورو بوده است.

امروز همچنین با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت عملیات اجرایی طرح تولید بنزین و پروپیلن پالایشگاه نفت اصفهان با آغاز خواهد شد.

ظرفیت خوراک واحد بنزین‌سازی حدود ۹۰ هزار بشکه و تولیدات آن بنزین، نفت‌گاز و گاز مایع است که پس از بهره‌برداری روزانه بیش از ۸ میلیون لیتر بنزین در این واحد تولید می‌شود.

سرمایه‌گذاری لازم برای اجرای این پروژه یک هزار و ۱۰۰ میلیون یورو برآورد شده است.

در این آیین همچنین عملیات اجرایی طرح احداث واحدهای پتروشیمی این مجتمع با هدف تولید پلی‌اتر _ پلی‌اورتان، MTBE، سوخت کشتی، بنزین و گازوئیل آغاز خواهد شد.

سرمایه‌گذاری واحدهای پتروشیمی در مرحله امکان‌سنجی حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیون یورو پیش‌بینی و سود خالص سالانه این طرح بیش از ۲۵ میلیارد یورو برآورد شده است.

ایجاد ارزش افزوده بالا در زنجیره LPG در پایین‌دست واحدهای پالایشگاهی، افزایش ضریب پیچیدگی، کاهش آلایندگی محیط زیستی و اشتغالزایی از جمله دستاوردهای احداث واحدهای پتروشیمی است که با آغاز عملیات اجرایی آن، عملا پالایشگاه نفت اصفهان به یک مجتمع پتروپالایشی تبدیل خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12953

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: