جلوگیری از احتکار و اختلاس با اجرای کامل سامانه مودیان

جلوگیری از احتکار و اختلاس با اجرای کامل سامانه مودیان

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبر گزاری مهر ؛ علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، درباره تأثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی بر ایجاد عدالت مالیاتی گفت: آنچه مد نظر قانون بود این بود که سیستم پرداخت مالیات اصناف و مشاعل در کشور هوشمند شود.

وی در ادامه بیان کرد: نتیجه شروع به کار سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی اضافه شدن ۲ هزار و ۵۰۰ مودی جدید مالیاتی به سیستم بود. این امر به این معنی است که جلوی فرار مالیاتی ۲ هزار و ۵۰۰ مودی گرفته شده است.

علیزاده در ادامه بیان کرد: بعضی از اصناف استدلال عادلانه بودن یا نبودن سیستم پرداخت مالیات را مطرح کرده بودند و با هوشمند شدن سامانه مودیان مالیاتی تمام این مشکلات برطرف شد.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه مودیان مالیاتی در بحث هوشمند کردن مالیات موفق بوده است ولی کارش هنوز نیمه تمام است. ما هنوز در برخی از مشاغل فرار مالیاتی داریم و باید همچنان پیگیری شود تا جلوی فرار مالیاتی از این مجاری هم گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات از خانه‌های لوکس، مالیات از سلبریتی ها، مالیات بر ثروت‌های باد آورده برخی اشخاص و فعالان فضای مجازی هنوز در این سیستم شناسایی نشده اند که باید سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی تمام تلاش خود را برای اخذ مالیات از درآمدهای بالای آنها بکند تا مردم حس کنند که عدالت مالیاتی برای آنها ایجاد شده است.

علیزاده در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی تاکنون موفق عمل کرده اما تا رسیدن به قله عدالت مالیاتی فاصله دارد. قطعاً یکی از مواردی که می‌توان با استفاده از آن جلوی برخی گران فروشی‌ها و احتکارها و اختلاس‌ها را گرفت رصد جریان کالایی با استفاده از پایانه‌های فروشگاهی است.

وی با بیان اینکه اما این اقدام تمام کار نیست گفت: باید سامانه جامع‌تری وجود داشته باشد تا بر سازمان امور مالیاتی، وزارت صمت و گمرک را به هم لینک کند. این سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی مشخص می‌کند که کالا از کجا آمد و به کجا رفت و به این وسیله جلوی قاچاق را می‌گیرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13208

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: