قیمت نفت در معاملات امروز‌ ۹۴.۶۹ دلار

قیمت نفت در معاملات امروز‌ ۹۴.۶۹ دلار

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، به دنبال تمرکز بازار بر کمی عرضه در آستانه زمستان و کاهش سرعت رشد اقتصادی آمریکا به میزان قابل قبولی نسبت به تورم و بیکاری، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۷۳ سنت افزایش ۹۴.۶۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۸۲ سنت افزایش ۹۱.۲۱ دلار معامله شد.

 آمارهای صنعتی در روز سه‌شنبه نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته حدود ۱.۶ میلیون بشکه افزایش یافته است این درحالی است که تحلیلگران انتظار داشتند این ذخایر ۳۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

با این حال، بازار همچنان در مورد کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در مرکز ذخیره‌سازی کوشینگ، اوکلاهما که به کمترین سطح عملیاتی رسیده، نگران است.

کاهش بیشتر در کوشینگ می‌تواند فشار بیشتری بر بازارهای نفت وارد کند و قیمت را صعودی کند، چراکه کمی عرضه ناشی از کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت و هم‌پیمانانش موسوم به اوپک پلاس را تشدید می‌کند.

لئون لی، تحلیلگر بازارهای سی‌ام‌سی گفت: «‌در مجموع، قیمت نفت در بحبوحه کاهش عرضه فعلی، نسبتا افزایشی است.»

با این حال وی افزود، افزایش قیمت ناشی از کاهش تولید و عرضه از سوی عربستان و روسیه ممکن است تا پایان سال محدود شود.

«آمارهای (اقتصادی) کشورهای اروپایی و آمریکا اخیرا ضعیف شده است… قیمت نفت در ماه اکتبر ممکن است در کل روندی پرنوسان نشان دهد. بعید است که در کوتاه مدت از ۱۰۰ دلار بالاتر رود اما انتظار می‌رود، روند قیمتی قوی باشد.»

آمار رسمی و دولیت میزان ذخایر نفت خام آمریکا امروز بعدازظهر منتشر خواهد شد.

در حالی‌که برخی از تحلیلگران انتظار دارند، تعمیرات فصلی پاییز پالایشگاه‌ها کمی به افزایش ذخایر نفت خام کمک کند، برخی دیگر نگران هستند که تقاضای بالای صادراتی این ذخایر را کاهش خواهد داد.

علاوه بر این، تحلیلگران بخش تحقیقات بانک ANZ در یادداشتی اعلام کردند، ممنوعیت اخیر روسیه برای صادرات بنزین و گازوئیل «به معنای افزایش فشار پالایشگاه‌ها برای دریافت نفت خام است.»

روسیه هفته گذشته، ممنوعیت موقتی بر صادرات بنزین و گازوئیل برای تمامی کشورهای خارج از دایره ۴ کشور شوروی سابق با هدف تثبیت بازار داخلی اعمال کرد اما بعدا این محدودیت را کاهش داد.

خبرگزاری دولتی تاس اعلام کرد، شرکت شرکت «ترنس‌نِفت» روسیه، ارسال گازوئیل به پایانه‌های مهم «پریمورسک» و «نووروسیسک» در دریای سیاه و بالتیک را در روز جمعه به حالت تعلیق درآورده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12831

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: