امضای تفاهم‌نامه همکاری تامین اجتماعی و سازمان ملی بهره‌وری

در همایش بهره‌وری انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری تامین اجتماعی و سازمان ملی بهره‌وری

در همایش ملی بهره‌وری ضمن تقدیر از کارآفرینان برگزیده در عرصه بهره‌وری، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ملی بهره‌وری و سازمان تامین اجتماعی با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس سازمان ملی بهره‌وری امضا شد.

همایش ملی بهره‌وری با حضور صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، میثم لطیفی (رئیس سازمان امور اداری ‌و استخدامی) و میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) صبح امروز در مرکز همایش‌های تلاش وزارت کار در تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، میثم لطیفی (رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور) اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه بحث بهره وری در چهار حوزه سرمایه گذاری، نیروی انسانی، مدیریت و فناوری مطرح شده است. حتی سوال مهرماه رئیس جمهور از معلمان درباره افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش بود.

لطیفی با اشاره به عدد بهره‌ور در تعداد مطلوب نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی گفت: آیا ما نمی‌توانیم از ارتباطات الکترونیکی و سامانه‌های اینترنتی از انبوه نیروی انسانی استفاده کنیم؟ آیا نمی‌توانیم پروسه جذب نیروی انسانی را کوتاه‌تر کنیم؟

وی‌ افزود: تحریم‌ها در بهره‌وری تاثیر دارد اما مشکل اصلی بهره‌وری در ایران تحریم‌ها نیست. اطاله دادرسی و طولانی شدن فرآیند صدور مجوزها ربطی به تحریم ندارد و دست خود ماست. تحریم داخلی ناشی از بروکراسی دست و پاگیر در مقابل کارآفرینان ما ربطی به خارج ندارد. اینکه دانشگاه‌ها نیروی انسانی متناسب با بازار کار تربیت نمی‌کند، ربطی به تحریم ندارد. گاهی نه در بخش دولتی و نه خصوصی هیچ بازار کاری برای بسیاری از رشته‌های دانشگاهی نیست. ما در زمینه بانک‌ها هم عدم بهره‌وری را در سطح سرمایه داریم.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: ما باید با تغییر رویه‌ها به سمت رویه‌های بهره‌ور در مقابل مقاومت‌ها و مانع‌گذاری‌ها و مخالفت‌های احتمالی در برابر جنبش بهره ‌وری بایستیم.

در ادامه این نشست ضمن تقدیر از کارآفرینان برگزیده در عرصه بهره‌وری، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ملی بهره‌وری و سازمان تامین اجتماعی با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس سازمان ملی بهره‌وری امضا شد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10985

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: