وزیر دارایی آلمان: با چهار روز کار کردن کارمندان مخالفم

وزیر دارایی آلمان: با چهار روز کار کردن کارمندان مخالفم

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان، ایده چهار روز کاری در هفته را رد کرد تا دستمزد کامل در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به هنجار تبدیل شد.

لیندنر اواخر روز جمعه در یک رویداد سیاسی در لوسرن سوئیس گفت: «در تاریخ هرگز جامعه‌ای با کمتر کار کردن، رفاه خود را افزایش نداده است.

ایده کوتاه شدن هفته‌های کاری از زمانی که همه‌گیری کووید، برنامه‌های کارکنان را تغییر داد و به بسیاری از افراد نشان داد که چگونه روش‌های مختلف کار می‌تواند زندگی آنها را بهبود بخشد، مورد توجه قرار گرفت.

برنامه‌های آزمایشی نشان می‌دهند که چنین تنظیمی می‌تواند منجر به کاهش استرس و اضطراب در بین کارگران و همچنین افزایش کارایی و درآمد برای کارفرمایان شود. حدود ۵۰ شرکت در آلمان قصد دارند در یک پروژه شش ماهه که از فوریه آغاز می‌شود تعداد روزهای کاری را کاهش دهند.

بسیاری از کارمندان معتقدند ایده چهار روز در هفته کار کردن می‌تواند به سلامت روان آنها کمک کند، برخی از فعالان اقتصادی دنیا پیشنهاد می‌دهند می‌توان با تعداد روزهای بیشتر اما تعداد ساعات کاری بیشتر کمبود یک روز در هفته را پوشش داد به عنوان مثال هفته‌ای چهار روز کاری با بیش از ۹ ساعت کار در روز همان تأثیر کار ۷ ساعت کاری در ۵ روز را خواهد داشت.

لیندنر، که ریاست حزب دموکرات آزاد طرفدار کسب و کار، یکی از شرکای کوچک در ائتلاف سه حزبی آلمان را بر عهده دارد، گفت: «کلید رفاه ما همچنان کار سخت است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14714

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: