وزیر نفت وارد مسکو شد

وزیر نفت وارد مسکو شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از ایرنا،‌ جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۹ مهرماه) در فرودگاه بین‌المللی شرمتیووا مسکو مورد استقبال کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه قرار گرفت.

وزیر نفت در نخستین برنامه سفر رسمی خود، در آیین آغاز به‌کار مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه که با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور در مسکو برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

اوجی که رئیس طرف ایرانی کمیسیون عالی همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه است، به دعوت رسمی الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و رئیس طرف روس این کمیسیون به مسکو سفر کرده است.

دیدار با معاون نخست وزیر، برخی مقام‌ها و مدیران برخی شرکت‌های نفت و گاز روسیه نیز در این سفر در دستور کار قرار دارد.

وزیر نفت همچنین روز پنجشنبه در نشست تخصصی مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه با موضوع بازار جهانی نفت و گاز سخنرانی خواهد کرد.

رویدادهای هفته انرژی روسیه ۱۱ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۹ تا ۲۱ مهرماه) با برنامه محوری با موضوع واقعیت جدید انرژی در جهان آینده در مسکو برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام برگزارکنندگان این رویداد بین‌المللی، انتظار می‌رود بیش از ۴ هزار میهمان از بیش از ۶۰ کشور در این رویداد شرکت کنند که در میان آنها، اسامی برخی نخست‌وزیران، وزیران و سفیران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، نمایندگان پارلمان‌های و رؤسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دیده می‌شود.

مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه شامل بیش از ۳۰ رویداد در مسائلی همچون توسعه پایدار و آب و هوا، توسعه علمی و فناوری و تحول دیجیتال و توسعه بخش سوخت و انرژی است.

مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه که سنگ بنای آن سال ۲۰۱۶ میلادی گذاشته شد، ازسوی بنیاد روس کنگرس و وزارت انرژی فدراسیون روسیه برگزار می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13557

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: